NIF: 150 milliárd forint értékben indulnak infrastruktúra-fejlesztések
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) egy gyorsforgalmi, hat közút- és egy vasútfejlesztési projekt kivitelezésére szóló közbeszerzési eljárás kiírását hirdeti meg a tavasszal; az összesen 150 milliárd forint értékű beruházások kivitelezése még az idén megkezdődhet - közölte a NIF Zrt. csütörtökön az MTI-vel.
A beruházások az Új Széchenyi Terv keretében 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai forrás segítségével valósulnak meg.
Eredményes közbeszerzési eljárások esetén egyebek közt folytatódik az M4-es autópálya építése, megkezdődik egy Nyíregyházát nyugatról elkerülő útszakasz építése, továbbá elindul az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer biztosítóberendezésének telepítése Ferencvárostól Gyoma állomásig.
Az M4 Abony-Fegyvernek közötti, 28,9 kilométer hosszú szakasza kétszer két sávos, leállósávval ellátott autópálya lesz, négy csomóponttal. A beruházás keretében egy 756 méter hosszú Tisza-híd, valamint egy új Zagyva-híd is épül. A kivitelezés a tervek szerint 2013 második felében kezdődik, és várhatóan 2015-ben fejeződik be.
A Nyíregyházát nyugatról elkerülő útszakasz új nyomvonalon, 2-szer 1 sávon épül meg. A 7 kilométer hosszú szakasz az M3-as autópályát köti össze a 36-os számú úttal. A 2013 őszén induló kivitelezés várhatóan 2014 év végéig tart.
A 31-es főút 11,5 tonnára tervezett burkolaterősítést kap Jász-Nagykun-Szolnok megyében 30,6 kilométer hosszan, Heves megyében pedig 26,5 kilométeren. A munka 2013 őszétől 2014 végéig tart.
A 33-as számú főúton szintén 11,5 tonnás burkolaterősítést végeznek Füzesabony és a 34-es úti csomópont között, 37 kilométeren. Az idén ősszel induló fejlesztés befejezése 2015 harmadik negyedévében várható.
Fejér megyében megépül a Seregélyest elkerülő út. A 2-szer 1 sávos, 10,56 kilométeres út Seregélyes-szőlőhegyet és Seregélyest érinti. Ennek a kivitelezése 2013 őszén kezdődik és várhatóan 2015 közepén befejeződik.
A Somogy megyei Nagyatád mellett szintén elkerülő utat építenek új nyomvonalon, 4,2 kilométer hosszan. A 2-szer 1 sávos út a tervek szerint 2013 ősze és 2015 közepe között épül meg.
A 86-os főút Szeleste-Hegyfalu és a 84-es főúti csomópont közti szakaszára is az idén terveznek kiírni közbeszerzést. A 2-szer 2 sávon megépülő, 110 kilométer/órás sebességre tervezett útszakasz új nyomvonalon épül, 7 kilométer hosszan. Az idén ősszel induló beruházás várhatóan 2015 nyarára befejeződhet.
Az idén elindulhat az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS2) telepítése Ferencvárostól Gyoma állomásig. A korszerűsített pályaszakaszon a vonatok 160 kilométer/órás sebességgel haladhatnak majd. A beruházás befejezése 2015-ben várható.